مصوبات جلسه شماره 4 مورخ 1400/11/25

موضوع مصوبه

عنوان مصوبه

با عنایت به اعلام آمادگی مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی ، مصوب گردید شوراهای اسلامی شهرهای استان با آماده نمودن طرحهای توجیهی در راستای درآمدهای پایدار برای شهرداریها ، نسبت به در اختیارگیری اراضی ملی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی می باشد اقدام نمایند .  
در راستای موضوعات مطرح شده در جلسه فوق الذکر مصوب گردید زمینی در محل مناسب برای احداث ساختمان شورای اسلامی استان آذربایجان غربی و خانه ملت در شهر ارومیه از طرف اداره کل راه و شهرسازی به این شورا اختصاص یابد .
مصوب گردید چنانچه در برخی از شهرها، جانمایی املاک مربوط به نهضت ملی مسکن دارای مشکل می باشد ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها نسبت به ارائه دلایل مستندات مربوطه درخواست جابجایی و تعویض املاک را از اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی بنمایند .
با عنایت به آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری املاک با کاربری فضای سبز شهری و همچنین کمربندی سبز ، مصوب گردید شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها نسبت به درخواست املاک با کاربری های فوق از اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اقدام عاجل را معمول نمایند .
با عنایت به نامه شماره 1784/ص/00 مورخ 14/10/1400 مدیر عامل محترم سازمان همیاری شهرداریهای استان آذربایجان غربی ، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت "ممیز" به عنوان حسابرس  سازمان همیاری شهرداریهای استان آذربایجان غربی برای سال 1400 با هزینه حسابرسی نهصد میلیون ریال انتخاب گردیدند

بودجه پیشنهادی شورای اسلامی استان آذربایجان غربی  برای سال 1401 و همچنین لیست معوقات مربوط به سال 1400 دبیرخانه این شورا در جلسه مطرح و تصویب گردید .

در راستای اجرای ماده 94 قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب 01/03/1375 و اصلاحات بعدی آن ، موضوع غیبت مربوط به  6 نفر از اعضای محترم این شورا به اسامی آقایان  خسرو امیرعشایری (اشنویه) ، سیّدمحمد سینا (پیرانشهر) ، صلاح الدین امینی (تکاب) ، سیّد منصور رشیدی (شاهین دژ) ، طاهر جنگلی (مهاباد)  و سرکار خانم گلاویژ حسینی (بوکان) بررسی و با توجه به شرایط جوی استان و بارش برف و کولاک در جاده ها ، غیبت اعضای محترم موجّه تشخیص داده شد .

باعنایت به مصوبه هفدهم اردیبهشت سال 1385 هیأت محترم وزیران به شرح ذیل ،  مقرر گردید مکاتبات لازم با ریاست محترم شورای عالی استانها و استاندار محترم آذربایجان غربی در راستای اجرای مصوبه فوق الذکر در خصوص بیمه نمودن اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که فاقد هرگونه بیمه ای هستند اقدامات لازم معمول گردد .

 تصویب نامه مورخ 17/02/1385 هیأت وزیران :

الف) کلیه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که تحت پوشش هیچ‌ یک از صندوق‌های بیمه نیستند ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد .

ب) هزینه مربوط (سهم بیمه شده) از محل اعتبارات دولت تأمین شود .

بر اساس لیست پیشنهادی آماده و ارائه شده (بر حسب رشته تحصیلی) در جلسه فوق الذکر به اعضای محترم ، اعضای کمیسیون های شورای استان آذربایجان غربی  بعد از بررسی و اعلام نظر تمامی اعضاء ، به شرح جدول ذیل انتخاب گردیدند تا نسبت به تعیین هیئت رییسه و انجام وظایف قانونی تخصصی اقدام گردد :

کمیسیون توسعه ، عمران و خدمات شهری و روستایی :

1-      علی جمشیدزاده باروق (حقوق)

2-      سیّد محمد سینا (دیپلم)

3-      صلاح الدین امینی (معماری)

4-      محمد بهجتی (عمران)

5-      سیّد منصور رشیدی (عمران)

6-      حسن هاشم زاده سنگر (عمران)

 

کمیسیون برنامه وبودجه و حقوقی :

1-      خسرو امیرعشایری (جغرافیا و برنامه ریزی شهری)

2-      گلاویژ حسینی (حقوق)

3-      اسکندر محمد نژاد (حقوق) اسکندر محمد نژاد (حقوق)

4-      محمد رحیم پور (مدیریت بازرگانی)

5-      عبدالله سخی ثانی (حسابداری)

6-      ایرج سلیمان زاده (اقتصاد)

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی :

1-      رسول قربانی (حقوق)

2-      قربان علی زاده (معارف اسلامی)

3-      ریباز حسنی (مدیریت بازرگانی)

4-      ناصر قوی پنجه (دیپلم)

5-      طاهر جنگلی (مدیریت ورزشی)

6-      بهارعلی محمدی (حقوق)

در راستای اجرای بند 3 ماده 89 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن و با عنایت به صورتجلسه شماره 38 مورخ 02/11/1400 هیأت محترم حل اختلاف استان ، نماینده محترم هر شهرستان در شورای اسلامی استان آذربایجان غربی بعنوان نماینده این شورا در هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شهرستان مربوطه معرفی می گردد.


مقرر گردید پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی استان آذربایجان غربی در تاریخ 23/12/1400 روز دوشنبه ساعت 10 در محل شورای اسلامی استان آذربایجان غربی تشکیل گردد .