مصوبات جلسه شماره 19 مورخ 94/06/25

موضوع مصوبه

عنوان مصوبه

مقرر گردید کمیسیون پیگیری مصوبات شورای اسلامی استان با حضور اعضاء ذیل تشکیل و نسبت به پیگیری و تعامل در خصوص مصوبات و تصمیمات شورا که با حضور مسئولین محترم استان اتخاذ می گردد ، اقدامات لازم را معمول نمایند :
آقایان محمدنژاد،یزدانفر،احمدی،نباتی،ابراهیمی،اسکندری و اصغرزاده

پیشنهاد آقای دکتر سلیمان زاده مبنی بر برگزاری همایش ملی تعامل اقوام و اقتدار ایران به میزبانی استان آذربایجان غربی – شهر ارومیه و با همکاری شورای عالی استانها مطرح و به تصویب رسید .


مقرر گردید پیشنهاد تهیه تندیس سردار سرلشگر شهید مهندس مهدی باکری (شهردار شهید ارومیه) به مناسبت 25 اسفند سالروز شهادت ایشان به شورای عالی استانها ارائه و در مقابل شهرداریهای کل کشور بویژه استان آذربایجان غربی به عنوان نماد شهرداریها استفاده لازم معمول گردد.

مقرر گردید نظر شورای اسلامی استان آذربایجان غربی در خصوص تهیه و تنظیم موضوعات مربوط به اولویت دهی به مدیریت محلی با عناوین ذیل در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جهت جمع بندی موضوع به شورای عالی استانها ارائه گردد :
الف)مدیریت یکپارچه محلی بویژه مدیریت یکپارچة شهری
ب)احصاء و ارائه مدیریت های قابل واگذاری به شوراها و شهرداریها و دهیاریها
ج)توزیع بخشی از بودجه های متمرکز و ملی از طریق شورای عالی استانها و با هماهنگی شوراهای اسلامی استان

پیشنهاد عضویت روسای محترم شورای اسلامی شهرستانها و نمایندگان شورای اسلامی شهرستان در شورای اسلامی استان ، در شورای اداری شهرستانها مطرح و مقرر گردید با هماهنگی فرمانداریهای محترم نسبت به این موضوع اقدام گردد .

مقرر گردید مجدداً و مؤکداً نسبت به رفع محدودیت کاندیداتوری اعضای شوراها در انتخابات نظام مهندسی ساختمان پیگیری و اقدامات لازم معمول گردد .
مقرر گردید نسبت به اخذ جمع بندی نظرات شورای اسلامی شهرستانهای ذیربط در خصوص عملکرد ستاد احیاء دریاچه ارومیه اقدامات لازم معمول و به مبادی ذیربط منعکس و پیگیریهای لازم معمول شود .

مقرر گردید در جلسات آتی شورای اسلامی استان نسبت به دعوت از یکی مدیران کل و مسئولین ذیل با اولویت و هماهنگی اقدام گردد .
الف)مدیرعامل محترم شرکت پست استان آذربایجان غربی
ب) مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی
ج)ناظر محترم گمرکات استان آذربایجان غربی

مقرر گردید جلسه آتی شورا در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 29/07/94 با اطلاع رسانی قبلی و در حضور استاندار محترم آذربایجان غربی و مدیریت محترم ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با حضور رؤسای محترم شورای اسلامی شهرستانها و شهرهای مراکز شهرستان در محل استانداری آذربایجان غربی تشکیل گردد .