مصوبات جلسه شماره 14 مورخ 93/10/24

موضوع مصوبه

عنوان مصوبه

عطف به نامه 93/ص/2776 تاريخ 93/10/15 سازمان محترم همياري شهرداريها استان آذربايجان غربي و برابر بند 9 ماده 78 مكرر 1 (الحاقي 82/7/6) قانون شوراها ، موسسة حسابرسی احراز ارقام  به عنوان حسابرس قانوني سازمان همياري شهرداريهاي استان براي سال مالي 1393 با هزينه دويست و چهل ميليون ريال انتخاب گرديد .


پیشنهاد نامگذاری روز 25 اسفند ماه سالگرد شهادت سرلشکر مهندس مهدی باکری به عنوان روز شهردار ارائه و ضمن تصویب و پیرو سوابق موضوع در سال 1386 در اجلاس مشترک شوراهای اسلامی استانهای شمالغرب کشور جهت طرح و تصویب در صحن شورای عالی استانها و ارائه به شورای فرهنگ عمومی کشور تقدیم می گردد.

تصویب طرح اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری در شهرداریها با ماده واحده زیر در مجلس شورای اسلامی از طریق شورای محترم عالی استانها و با پیشنهاد شورای اسلامی استان آذربایجان غربی ارائه می گردد :
مقدمه طرح :
توسعه کشور در گرو توسعه شهرهاست . شهرداریها به عنوان متولیان شهر ، پرچمدار توسعة حوزه عمران شهری کشورند اما این نهادهای مردمی مستقل و خودکفا و محلی ، برای نیل به اهداف توسعه پیش بینی شده در سند چشم انداز توسعه و برنامه های تبعی آن فاقد ساختار و زیر ساخت قانونی لازم در حوزه اقتصادی می باشند . در این طرح ضمن بیان ضرورت موضوع و بررسی سیستم قدیمی و سنتی ساختار شهرداریها و آثار و عواقب آن در عقب نگه داشته شدن شهرداریها و به تبع آن کشورمان و نیز بررسی آنچه که در خارج از مرزهای کشورمان صورت می گیرد و شهرداریهای کشورمان در رقابت با آنها باید انجام دهند و نقش ایفا نمایند بر ایجاد ساختار اقتصادی تاکید شده است و تنها راه توسعه شهرها را در این موضوع می داند . برای تحقق ایجاد این ساختار تشکیلاتی و زیر ساخت های قانونی آن و نیز جهت تحقق فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری در حوزه شهرها در گام اول تصویب ماده واحدة زیر در مجلس شورای اسلامی از طریق شورای محترم عالی استانها و با پیشنهاد شورای اسلامی استان آذربایجان غربی ارائه می گردد .
 ماده واحده :
به شهرداریهای کشور اجازه داده می شود جهت ایجاد ساختارهای اقتصادی و سیستم سرمایه گذاری مشارکتی و بهره مندی از توان و پتانسیل بخش خصوصی ، دولتی و تعاونی و نیز جذب سرمایه های داخلی و خارجی با هدف توسعه شهرها اقدام نمایند . وزارت کشور مکلف است با همکاری شورای عالی استانها و دبیرخانه کلانشهرهای کشور نسبت به تهیه و تدوین و ابلاغ آیین نامه اجرایی آن ، شامل فرآیندها ، محاسبات ، روشها و ... خارج از مقررات و آیین نامه های مالی و معاملاتی موجود شهرداریها و شهرداری تهران حداکثر تا شش ماه از تصویب این ماده واحده اقدام نماید .
تبصره :
تا زمان تدوین و ابلاغ آیین نامه مذکور ، اقدامات سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداریها مطابق روال جاری و با رعایت مقررات موجود بلامانع می باشد .